Länkar lite så här på kvällskvisten

 
Länkar lite till alternativa svar på mina frågor om vad som är "fel" på mig... orkar inte skriva så mycket mer än att när det gäller särbegåvade barn känner jag mig som ett sådant i en vuxen kropp. Men vips kommer Jante och viskar att jag inte ska överskatta mig själv. Fuck that, jag fick i alla fall alla rätt på Mensas prov-IQ-test...
 
Jag kanske är överkänslig, rättare sagt sensitivt begåvad OCH för "smart" för mitt eget bästa? En helvetisk kombination...


Artikel "Begåvning utan prestation" på Mensa.se.
 
Artikel "Hur behöver begåvade barn hanteras?" på Mensa.se.

Boken "Drunkna inte i dina känslor - en överlevnadsbok för sensitivt begåvade".
 
 
Faktum är ändå att mycket av det som nämns som typiskt för särbegåvade barn är också typiskt för barn med ADHD. Förvirrande! 
 
 
(Oops, I stole this pic on the internet...)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0